19 december 2011

Verslag rijdersbijeenkomst NOV Lelystad 9 December 2011

Als u op Agenda klikt in het keuzemenu hierboven kunt u de wedstrijdindeling zien voor het seizoen 2012. De licentieaanvraag voor het nieuwe seizoen is te downloaden door op deze link te klikken; NOV licentieaanvraag 2012. De volgende tekst is een kopie van de brief die naar de NOV-leden verzonden is;

Samenvatting rijders bijeenkomst NOV dd. 9-12-2011

In deze brief staat een samenvatting van aanvullingen, wijzigingen, op- en aanmerkingen zoals besproken en uitgelegd op de rijders bijeenkomst dd. 9 december te Lelystad.

Het seizoen 2011 was financieel gezien een zeer slecht jaar, zonder financiële ondersteuning van Stichting Midland Circuit had de NOV het niet kunnen bolwerken. De wijziging van data was geen succes; de stockcars-only dagen vielen enorm tegen; de autocrossdag werd een fiasco door het aan de laars lappen van (geluids)regels en ongedisciplineerd gedrag van veel rijders. De laatste racedag werd verziekt door teamrijden; waarvoor 1 rijder langdurig is geschorst voor deelname in non- contactklassen. Door het eigen rechter spelen en teamrijden was de wedstrijdleiding en jury genoodzaakt bij de 1400 cc. klasse de gehele daguitslag buiten het NOV-kampioenschap te houden.

Ingekomen brieven:
Een verzoek tot afschaffing van de ereronde en mancheprijzen wordt niet doorgevoerd.
Een verzoek tot het dichten van een greppel in bocht 3 wordt niet doorgevoerd.
De in de loop van het seizoen teruggedraaide wijziging motorinhoud juniorklasse blijft gehandhaafd.
De wedstrijdleiding blijft bij het stilvallen van een auto even wachten met rood geven, om te kijken of de auto nog wil starten; dit ter voorkoming dat een wedstrijd wordt dood gevlagd.
Bij trainingen blijft een scheiding van klassen, met name junioren; als dit anders is gebeurd, dan is dat een fout van de wedstrijdleiding geweest.
Aan het begin van het seizoen komt er een aparte briefing voor de junioren

Reglementen:
Juniorklasse: Voor 2012 geldt dat een rijder in het jaar dat hij/zij 16 jaar wordt aan het begin van het seizoen kan kiezen de voor de juniorklasse (laatste jaar) of al de overstap maken naar de 1400-1600 cc. klasse.
De juniorklasse blijft een motorinhoud van 1000 cc.
1400 cc. klasse; zoals al aangekondigd in 2011 wordt dit een klasse van 1400 tot max.1600 cc.; bij grote deelname kan er een splitsing gemaakt worden naar motorinhoud.
Rodeoklasse: deze klasse komt miv. seizoen 2012 geheel te vervallen i.v.m. de magere deelname en ondanks de wijzigingen per 2011. Het pleidooi van Arie de Bruijn heeft niet tot andere inzichten of standpunten geleid.
Midland Hotrod klasse: motoren toegestaan vanaf 1300 cc. en deze klasse gaat miv. seizoen 2012 (op proef) rijden op de lange baan; na enkele wedstrijden volgt een evaluatie over keuze lange baan/korte baan.
Stockcar F2; vooralsnog geen wijzigingen/aanvullingen t.o.v. regels 2011
Stockcar F1; enige wijziging is overgang naar het Engelse bandenreglement, zie verder reglementen BVSR. Bij het Open NK in oktober blijft de F1 landklasse apart verreden worden.

De wedstrijdkalender 2012:
Terugkeer naar het derde weekeinde van de maand, behalve augustus 4e, en november 2e.
Aanvangstijden races naar 12 uur of 12.30 uur i.v.m. de extra gastklassen
Terugkeer van de zaterdagtrainingen; behalve 19 mei en 20 oktober; of de stockcar F1 ook weer op zaterdag kan trainen wordt begin 2012 bekend gemaakt. Deelname aan de training gaat 10 euro per rijder kosten.
Overnachten is weer mogelijk in het voorste deel van het rennerskwartier; rijders moeten wel beter de gemaakte rommel opruimen en meer discipline betrachten.
De zondagmorgen (geluid)trainingen blijven bestaan.

(Gast)klassen 2012
De proef met de BMW325i klasse is dermate goed bevallen dat deze klasse in 2012 zes keer zal rijden op de lange baan van het Midland Circuit en er een Cup verreden zal worden waarvoor drie wedstrijden op Ter Apel meetellen en drie op Lelystad.
Het technisch reglement voor de BMW325i kan binnenkort op de NOV site gedownload worden.
Verder komen als gastklasse: F2 junioren 5 keer; National Hotrod 2 keer; Formule Toyota 3 keer; European Late Models 2 keer (lange baan); Sprintcars 3 keer; Bangerstox 2 keer; Saloonstockcars 1 keer (onder voorbehoud).

Rondvraag
Andere raceklassen die interesse zouden hebben als gastklasse op Lelystad te rijden moeten zelf contact opnemen met de organisatie.
Invoering van een nieuwe 2 liter compact of contactklasse is voor seizoen 2012 niet meer haalbaar; geïnteresseerden moeten zelf het concept in 2012 uitwerken en komen met uitgewerkte voorstellen en geïnteresseerde rijders.
De feestavond blijft op 21 januari; daar deze al jaren georganiseerd wordt op de derde zaterdag van januari.
Dus: Feestavond en Prijsuitreiking NOV kampioenen 2011 op zaterdag 21 januari 2012 in de kantine op het circuit; aanvang 20.00 uur. Alle rijders, helpers en belangstellenden zijn welkom; de bekers dienen door der rijders persoonlijk afgehaald te worden.
Beschikbare bekers: F1 8 stuks, F2 en Junioren 10 stuks, Rodeo 5 stuks, Midland Hotrod  en 1400cc. klasse 7 stuks.

Een voorspoedig en sportief  2012 gewenst!

Bestuur en medewerkers NOV

Bron: NOV Lelystad

In: Nieuws @ 21:00 — Reacties uitgeschakeld voor Verslag rijdersbijeenkomst NOV Lelystad 9 December 2011