7 augustus 2012

NNO Ter Apel onderzoekt haalbaarheid introductie 2.0 litre Hotrod klasse (UK style)

Ter Apel- Momenteel is de NNO Ter Apel bezig om de haalbaarheid te bepalen van de introductie van de zgn. 2.0 litre Hotrod klasse op het circuit in Ter Apel. Er zijn inmiddels vele geïnteresseerde coureurs. Voor hen willen we graag een informatiebijeenkomst organiseren om deze klasse en het reglement toe te lichten. We willen serieus geïnteresseerden in deze klasse dan ook vragen om zich te melden bij de NNO zodat we u op de deelnemerslijst kunnen plaatsen voor deze informatie bijeenkomst.

Deze klasse wordt als volgt gekenmerkt door de Britse 2 Litre Hotrod website;
Fast, wheel-to-wheel racing action at an affordable cost – that’s what makes 2 Litre Hot Rod racing so popular on the ovals of England and Northern Ireland. These space-framed cars run on control Hoosier tyres, and are confined to the Ford 2L Pinto engine, making them a cost effective way of getting the thrills that hot rod racing brings.

De 2.0 litre Hotrodklasse is een klasse die al jaren bestaat in Groot Brittannië en daar dan ook op vele ovals actief is. De Britse Spedeworth organisatie heeft het beheer van het reglement in handen. De klasse is het kleine en daarmee betaalbare broertje van de National Hotrods. In Engeland hebben we in de afgelopen jaren vele races van deze klasse mogen aanschouwen. De races zijn vaak adembenemend en erg spannend, mede door het strikte reglement. Het bestaande reglement zal dan ook voor het grootste gedeelte worden overgenomen. Daarnaast is het ook de bedoeling om de klasse dan ook rechtsom te laten rijden op de short-oval in Ter Apel. De auto’s zullen dan ook rechts-gestuurd zijn om zo ook een wisselwerking mogelijk te maken en bij interesse eens in Groot Brittannië te kunnen starten, zonder daar een speciale auto voor moeten bouwen. Daarnaast is het mogelijk om op termijn een dergelijke auto zo aan te passen, dat de doorgroei naar de Superklasse of National Hotrods mogelijk is, met hetzelfde frame.

Enkele kenmerken van deze klasse, zonder volledig te zijn, zijn;

– Buizenframe (spaceframe) of volledig aangepaste standaardcarrosserie
– Achterwiel aangedreven
– Grotendeels stalen carrosserie, alleen bumpers, deuren en motorkap mogen van polyester
– Volledige ‘looks’ van een National Hotrod met lage, brede auto’s met een grote achtervleugel!
– Kostenbesparende maatregelen door maximale prijs gesteld aan schokbrekers en versnellingsbak
– Verplichte Hoosier banden (70 pond = 90 euro), slechts 1 nieuwe band per wedstrijd toegestaan
– Ford 2.0 liter Pinto SOHC motor, licht getuned, kop onbewerkt (lightning rod)

Serieus geïnteresseerd? Neem dan contact op met de NNO en laat je registreren voor de informatie-bijeenkomst die binnenkort georganiseerd gaat worden. Contact via Robert Dreier, info@ovalracing-terapel.nl of 0599-413106.

Kijk voor meer informatie over deze klasse in Groot Britannie ook eens op www.2litrehotrod.com, hier zijn ook vele te koop staande auto’s terug te vinden.

On-board film van 2.0 litre Hotrod Racing, Spedeworth UK.

In: Nieuws @ 15:58 — Reacties uitgeschakeld voor NNO Ter Apel onderzoekt haalbaarheid introductie 2.0 litre Hotrod klasse (UK style)