11 augustus 2010

Keuring uitgevoerd en zeer teleur stellend resultaat (PAC)

Zaterdag 7 Augustus zijn voor het eerst sinds jaren weer keuringen uitgevoerd voor het begin van een race. Er werden 74 auto’s gekeurd (geen F2, Formula Toyota en National Hotrod) en 6 hiervan kwamen met 2 á 3 opmerkingen door de keuring. Slechts 1 auto kwam zonder een opmerking maar met veel complimenten door de keuring en werd als voorbeeld een tijd lang aan de kant van de baan getoond. Dit moet beter kunnen en ik wil me dan ook aan alle coureurs wenden om de opmerkingen die U van de PAC uit hebt gekregen te harte te nemen en te veranderen. Mochten er in September dezelfde min punten aan de auto’s zijn als waar we voor gewaarschuwd hebben , zult U zonder meer van deelname worden uitgesloten. Wij hebben moeten bekennen dat niet alleen voor U als coureur maar zeker ook voor ons als club het zeer raadzaam is dit blijven te doen, want er zijn echt auto’s bij als je naar de veiligheid zoekt deze niet te vinden is. Wij hopen dat het voor de September wedstrijd allemaal opgelost is en we er een fijne race dag van kunnen maken.

Voor info over wat je moet veranderen mail: Keurmeester

Keuring in September vanaf +/- 9:30uur op de baan bij Start en Finish.


Stockrod Gekeurd.

Auteur: Johnn Tetz

Afgelopen zondag zijn de Stockrod op verschillende punten gecontroleerd en er bleven twee twijfel gevallen over na een check op de differentiëlen. Na afloop van hun laatste manche werden alle auto’s die deelgenomen hadden op het Infield geplaatst. De beide coureurs van #41 en #73 moesten hun differentieel aanbieden aan de controleurs. Dit werd gedaan en beide waren zoals het reglement het verlangt. Echter ontstond er een discussie over het “snel” zijn van de #41, deze werd in de tweede manche gedraaid en kon als laatste de race voortzetten. Hij wist deze alsnog te winnen. Dus volgens zijn mede coureurs is hij veel te snel voor een reglementaire motor. De coureurs hebben korte tijd overlegd en toen geld bij elkaar gedragen om de motor te laten controleren door de PAC samen met de aangewezen keurmeester. De auto is naar de Rombi loods verplaatst en gecontroleerd op CC inhoud, Carburateur/Venturi, zuigers/drijfstangen, krukas, inlaat/uitlaatkleppen en eventuele andere bewerking van de cilinderkop en dergelijke. Er zijn van alle gecontroleerde onderdelen de originelen erbij gehaald door een afhankelijk persoon en deze zijn met de onderdelen van #41 vergeleken. Deze auto is na een keuring van goed 3,5uur op alle punten als reglementair bevonden.

Bron: PAC Posterholt

In: Nieuws @ 19:34 — Reacties uitgeschakeld voor Keuring uitgevoerd en zeer teleur stellend resultaat (PAC)