19 december 2009

Samenvatting Rijdersvergadering NOV

In deze brief staat een samenvatting van aanvullingen, wijzigingen, op- en aanmerkingen zoals besproken en uitgelegd op de rijdersbijeenkomst dd. 11 december te Lelystad, alsmede informatie over raceseizoen 2010.

Het seizoen 2009 kan als volgt samengevat worden:

– de keuringen waren een dieptepunt; als vereniging hebben we zware ingrepen gedaan die te hard waren
– wij als vereniging trekken het boetekleed aan, maar volgend jaar is ook de medewerking van de rijders nodig
– dus geen discussies meer, want: STANDAARD is HEILIG!!!

Het NOV reglement wordt geheel herschreven en vereenvoudigd.
Alle klassen rijden in2010 met de Personal Transponder van AMB, die bij de NOV besteld kan worden; besteld en betaald voor 31-12-2009 kost de transponder 235 euro; na 1-1-2010 zijn de kosten 250 euro. (bestellen via nov@autospeedway.org)

En let op: geen transponder of een niet geladen betekend NIET rijden; een defecte transponder tijdens de race betekend geen uitslag.

Betreffende de uniforme plaatsing van de transponders in de auto’s zal in het reglement 2010 een omschrijving vastgelegd worden.

De keuringen worden in 2010 beter en strakker uitgevoerd en er wordt niet meer in discussie gegaan bij de keuringen op de baan; het keuringsresultaat wordt ingediend bij de wedstrijdleiding en die maakt bekend of een auto/rijder mag rijden of niet.

Bij de Midland Hotrod klasse worden met ingang van seizoen 2010 ook motoren met 16 kleppen en/of injectie motoren toegestaan; dus injectie op 8 kleppers is ook toegestaan.

De banden voor deze klasse blijven onveranderd de in de F2 klasse toegepaste banden Avon en Yokohama

De (motor)reglementen voor de rodeo 2 ltr. blijven ongewijzigd; hier geldt ook; standaard is standaard!!

Naast de rodeo 2 ltr. komt er een nieuwe niet verstevigde rodeoklasse met min.4 en max.; 6 cilinder motoren en verder alles standaard; carrosserie, wielen, banden,  uitlaat, alles. Zie reglement op de website van de NOV.

De rollerbank zal zo mogelijk vaker naar Lelystad gehaald worden en er kan dan door de rijders ook zelf een test gedaan worden, kosten per run worden tzt. bekend gemaakt.

Bij motor controle in opdracht TC of door een protest, dan geldt bij afkeur een boete van 700 euro!!! Bij meerdere afkeuringen wordt dit bedrag naar rato gedeeld. De uitslag van een rollerbank test wordt na 1-2 weken bekend gemaakt.

Voor de F2 is de NOV nog op zoek naar 2 keurmeesters met voldoende technische achtergrond en ervaring in/met de stockcar F2. Zoals het volledige Brisca reglement altijd al van toepassing is geweest op Lelystad worden nu ook de aanvullingen 2010 onverkort overgenomen. Vanzelfsprekend blijven de verzekeringstechnische aanvullingen geldig alhoewel die nu deels overgenomen zijn door de Brisca. (plaatsing tank en accu). De afstand tussen accu en tank blijft onveranderd 50 cm., de staalplaat op 10 cm. rondom de tank blijft ook gehandhaafd. Conform het Brisca reglement mogen vanaf 2010 ook de Duratec motoren gebruikt worden.

Deuren en/of kleppen in de standaardklassen (junior en 1400 cc.) moeten open kunnen voor de hulpverlening; dus niet dichtlassen (of weer open maken als ze al dichtgelast zijn). De horizontale verstevigings pijp bij de deuren mag wel en ter plaatse van de pijp mag een stukje uit het binnenframe gehaald worden. De auto’s moeten voorzien zijn van standaardbumpers, dus geen stalen pijp meer. Als de grill of bumper onder de wedstrijd kapot gaat mag de wedstrijd uitgereden worden; wel moet de volgende wedstrijd de auto weer voorzien zijn van een originele grill en bumper.

Gordels mogen alleen gebruikt worden als deze geen beschadigingen vertonen

Het inschrijfgeld per wedstrijd wordt in 2010 gesteld op 25 euro voor alle klassen.

Denk allen aan de feestavond en prijsuitreiking NOV kampioenen op zaterdag 23 januari 2010 in de kantine op het circuit; aanvang 20.00 uur. Alle rijders, helpers en belangstellenden zijn welkom; de bekers dienen door de rijders persoonlijk afgehaald te worden.

Beschikbaar zijn:

Juniorklasse: 10 bekers
Rodeoklasse: 7 bekers
1400 cc. klasse: 8 bekers
Stockcar F1: 8 bekers
Stockcar F2 : 10 bekers
Midland Hotrod: 7 bekers

Op zaterdag 13 maart 2010 is er een extra trainingsdag voor alle klassen behalve de Stockcar F1.

Een voorspoedig en sportief  2010 gewenst

Bestuur en medewerkers NOV

Bron: NOV Lelystad

In: Nieuws @ 14:06 — Reacties uitgeschakeld voor Samenvatting Rijdersvergadering NOV