Het volledige reglement van deze klasse of het volledige nov reglement 2010 kan ook aangevraagd worden via: nov@autospeedway.org
1. Motoren : minimaal 4 cilinder en maximaal 6 cilinders.
2. De auto is een standaard auto, zo van de weg. De auto moet er aan de buitenkant dus nog net zo uitzien, zoals hij van de lopende band kwam afrollen.
3. De auto mag absoluut niet verstevigd worden door extra laswerk, hout of purschuim. De eventuele trekhaak moet volledig verwijderd zijn, ook onder de auto.
4. Een deugdelijke rolkooi in de auto, buisdikte min. rond 38 mm., wanddikte min. 2,5 mm.
5. Alle glasdelen moeten eruit, dus ruiten en lampen.
6. Portier aan de bestuurderskant moet voorzien zijn van een net van touw of dun gaas.
7. Het uitlaatsysteem is standaard ; wielen en banden blijven standaard.
8. De motoren van welk merk dan ook, moeten standaard blijven.
9. De radiateur mag in de bestuurdersruimte gemonteerd worden. Deze dient voor de bestuurder goed afgeschermd te worden.
10. Toegestane veranderingen: stuurstangen mogen worden verstevigd, motorsteunen mogen worden aangepast; onder de motorkap mag een veerpootbrug worden aangebracht.
11. Toegestaan zijn auto’s met een min. standaard gewicht van 1000 kg en max. 1800 kg.
12. Zie ook : technisch- en algemeen reglement standaardklassen van de NOV.
Bron: NOV Lelystad